Specialties in training newly admitted nurses

Fabiana Lopes Pereira Santana, Isabelline Freitas Dantas Paiva de Almeida, Fabiane de Amorim Almeida

Abstract


Objective: to identify the challenges faced by nurses in the training process of newly admitted in pediatric and neonatal units. Method: this is a qualitative, descriptive, field study, through semi-structured interview for nurses. Qualitative Analysis of conventional content was used. Categories were established for the interpretation of discourses, comprising the subject's thought expressed in the text, in a transparent conception of language. Results:  the main category was identified << Outlining the particularities of the training process >> subdivided into five subcategories. Conclusion: the interviewees emphasized the importance of having a professional available in the team to assume the function of training, which would favor the integration of the new collaborator to the team, minimizing the work overload for the unit nurse, reducing the chances of occurrence of adverse events. Descriptors: Continuing Health Education; Inservice Training; Nursing; Staff Development; Permanent Health Education; Nurse Practitioners; Nursing Education.

Resumo

Objetivo: identificar os desafios enfrentados pelo enfermeiro no processo do treinamento de recém-admitidos em unidades pediátricas e neonatais. Método: trata-se de um estudo qualitativo, descritivo, tipo estudo de campo, por meio de entrevista semiestruturada para enfermeiros. Utilizou-se a Análise Qualitativa do Conteúdo convencional. Estabeleceram-se categorias para a interpretação dos discursos, compreendendo o pensamento do sujeito expresso no texto, em uma concepção transparente de linguagem. Resultados: identificou-se a categoria principal << Delineando as particularidades do processo de treinar >> subdividida em cinco subcategorias. Conclusão: enfatizou-se pelas entrevistadas a importância de ter um profissional disponível na equipe para assumir a função de treinar, o que favoreceria a integração do novo colaborador à equipe, minimizando a sobrecarga do trabalho para o enfermeiro da unidade, diminuindo as chances de ocorrência de eventos adversos. Descritores: Educação Continuada em Saúde; Capacitação em Serviço; Enfermagem; Desenvolvimento de Pessoal; Profissionais de Enfermagem; Educação em Enfermagem.

Resumen

Objetivo: identificar los desafíos que enfrentan los enfermeros en el proceso de capacitación de los recién ingresados en unidades pediátricas y neonatales. Método: este es un estudio de campo cualitativo, descriptivo, a través de entrevistas semiestructuradas para enfermeros. Se utilizó el Análisis Cualitativo del Contenido Convencional. Se establecieron categorías para la interpretación de los discursos, que comprenden el pensamiento del sujeto expresado en el texto, en una concepción transparente del lenguaje. Resultados: identificamos la categoría principal <<Esbozar las particularidades del proceso de capacitación>> subdividida en cinco subcategorías. Conclusión: los entrevistados enfatizaron la importancia de tener un profesional disponible en el equipo para asumir la función de capacitación, lo que favorecería la integración del nuevo empleado en el equipo, minimizando la sobrecarga de trabajo para el enfermero de la unidad, reduciendo las posibilidades de ocurrencia de eventos adversos. Descriptores: Educación Continua en Salud; Capacitación en Servicio; enfermeira; Desarrollo de Personal; Enfermeras Practicantes; Educación en Enfermería.


Keywords


Continuing Health Education; Inservice Training; Nursing; Staff Development; Permanent Health Education; Nurse Practitioners; Nursing Education.

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DOI: https://doi.org/10.5205/1981-8963.2019.242775



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