ACCOUNTING AND NON-ACCOUNTING INFORMATION TO PREDICT THE COMPANY’S MARKET VALUE: AN ANALYSIS OF THE NORTH AND LATIN AMERICAN’S COMPANIES FROM CONSTRUCTION INDUSTRY

Authors

  • Vinícius Silva Pereira Universidade Federal de Uberlândia
  • Vidigal Fernandes Martins Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.34629/ric.v5i4.104-123

Keywords:

Modelos de Previsão, Valor de Mercado, Setor de Construção, Indicadores

Abstract

This study aims to assess the efficiency of using accounting and non-accounting indicators to measure the market value of North and Latin American public traded companies from the construction industry. The analysis was conducted using moving average of three years of accounting information. The results indicate that some indicators can predict, satisfactorily, the market value of the next two years, with an adjusted R square of 0.56. The most relevant performance indicators were: EBITDA, change in pay out, enterprise value change, change in gross debt over Equity, sales per share, depreciation over fixed assets, gross debt over equity.

Author Biographies

Vinícius Silva Pereira, Universidade Federal de Uberlândia

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia (2006) e graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal de Uberlândia (2004), pós-graduação em Administração Estratégica de Negócios pela União Educacional de Minas Gerais (2006). Mestre em Administração pela Faculdade de Gestão e Negócios da Universidade Federal de Uberlândia (2008). Doutorando em Administração na linha de Mercados Financeiros e Finanças Corporativas pela Fundação Getúlio Vargas. Atualmente é pofessor de Administração na área de Finanças da Universidade Federal de Uberlândia (UFU).

Vidigal Fernandes Martins, Universidade Federal de Uberlândia

Mestre em engenharia da prod. pela UFSC e doutorando em adm. pela EAESP/FGV. Professor da Universidade Federal de Uberlândia.

Published

2012-02-12