Nursing care to patients in emergency hospital: expectations and challenges for the undergraduate nursing student

Fabiani Weiss Pereira, Valdecir Zavarese da Costa, Karina Silveira de Almeida Hammerschmidt

Resumo


ABSTRACT

Objective: to report the experience with the experience in practical activity of nursing discipline in the adult care in critical life period of the 6th Course of the Federal University of Pampa City Uruguaiana/RS, from the perspective of academic research. Methodology: this is reflective report on the internship experience the discipline of Nursing in the Adult Care in Critical Life. Results: the practice allowed the growth theoretical and practical, through the doubts and questions that arose before the realization of nursing in the practice field and theoretical data used. Conclusion: the experience allowed us to understand the process and organization of work of nursing. The need to operate in a field of tension, where speed and skill are essential to understand the experience, finding it as challenging the academic establishment of nurses due to the diversity of immediate care to be performed, as well as the enactment of the unexpected to have in order to maintain life. Regarding the place, rose the need to improve some points, which included the presence of nurses in screening and development of an educational process among professionals. Descriptors: nursing care; health services; emergency nursing; teaching; competency-based education.

RESUMO

Objetivo: relatar a experiência referente à vivência em atividade prática da disciplina de Enfermagem no Cuidado ao Adulto em Situação Crítica de vida do 6º período do Curso de Enfermagem da Universidade Federal do Pampa da cidade de Uruguaiana/RS, sob a ótica de acadêmica. Metodologia: trata-se de relato reflexivo referente à vivência de estágio da disciplina de Enfermagem no Cuidado ao Adulto em Situações Críticas de Vida. Resultados: a prática permitiu o crescimento teórico-prático, por meio das dúvidas e questionamentos que surgiram diante da realização dos cuidados de enfermagem no campo de prática e dos subsídios teóricos utilizados. Conclusão: a experiência possibilitou a compreensão do processo e organização do trabalho de enfermagem. A necessidade de atuação em um campo de tensão, onde a rapidez e a habilidade são essenciais compreendeu a vivência, constatando-a como desafiadora na constituição acadêmica de futuros enfermeiros devido à diversidade de cuidados imediatos a ser realizado, bem como a atuação diante do inesperado ter em vista à manutenção da vida. Em relação ao local, levantou-se a necessidade de melhorar alguns pontos, os quais compreendem a presença do enfermeiro na triagem e o desenvolvimento de um processo educativo junto aos profissionais. Descritores: cuidados de enfermagem; serviços de saúde; enfermagem em emergência; ensino; educação baseada em competências.

RESUMEN

Objetivo: presentar la experiencia con la experiencia en la actividad práctica de la disciplina de enfermería en el cuidado de los adultos en el período de vida crítica de la 6ª Curso de la Universidad Federal de Pampa de la ciudad de Uruguaiana/RS, desde la perspectiva de la investigación académica. Metodologia: este es el informe de reflexión sobre la experiencia de prácticas de la disciplina de Enfermería en el Cuidado de los adultos en crítica de la vida. Resultados: la práctica permitió el crecimiento teórico y práctico, a través de las dudas y preguntas que surgieron antes de la realización de la enfermería en el campo de entrenamiento teórico y los datos utilizados. Conclusión: la experiencia nos ha permitido entender el proceso y la organización del trabajo de la enfermería. La necesidad de operar en un campo de tensión, donde la velocidad y habilidad son esenciales para comprender la experiencia, resulta que desafía a la comunidad académica de las enfermeras debido a la diversidad de la atención inmediata a realizar, así como la promulgación de la inesperada a tener con el fin de mantener la vida. En cuanto al lugar, aumentó la necesidad de mejorar algunos puntos, que incluyó la presencia de las enfermeras en la detección y el desarrollo de un proceso educativo entre los profesionales. Descriptores: atención de enfermería; servicios de salud; enfermería de urgência; enseñanza; educación basada em competências.

 


Palavras-chave


cuidados de enfermagem; serviços de saúde; enfermagem em emergência; ensino; educação baseada em competências

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DOI: https://doi.org/10.5205/reuol.864-7308-1-LE.0402201059



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