O contributo dos módulos da sequência didática na renovação do ensino da língua

Authors

  • Luciana Graça Leitora do Camões, Instituto da Cooperação e da Língua, I.P., na Universidade de Toronto

DOI:

https://doi.org/10.51359/1982-6850.2019.241979

Keywords:

modules, didactic sequence, language, grammar

Abstract

This text  aims  to  describe, globally,  the  importance of  the  modulesof  the didactic sequences (DOLZ, NOVERRAZ & SCHNEUWLY, 2001, 2004) in the promotion  of  a  renewed  language  teaching,  and  in  which  the  linguistic analysis  assumes  a  prominent  role,  to  a  more  sustained  learning  of the language,in its oral and written forms. Thus, we will briefly outline some of the  principles  on  which  traditional  grammar  and  linguistic  analysis  are based,  before  proceeding  to  either  a  description  of  the  procedure  for  a didactic  sequence  or  a  more  detailed  analysis  at  the  way  in  which  the respective modules are createdand presented in loco.

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Published

2019-11-21