FAGA Administration Course : professional profile intended versus reality

Authors

  • Virginia Spinassé de Melo Autarquia do Ensino Superior de Garanhuns (AESGA/FACIGA)
  • Ricardo Severino de Oliveira Autarquia do Ensino Superior de Garanhuns (AESGA/FACIGA)
  • Kaique Dias Bento Universidade Mackenzie

DOI:

https://doi.org/10.51359/2594-8040.2019.242933

Keywords:

Professional Profile, Egress, Graduation Administration

Abstract

Identifying the profile of the graduation of business courses makes it clear if the institution has fulfilled what is expected during its trajectory: delivering to the labor market, professionals with the skills necessary for quality performance. The present research aims to analyze the intended professional profile and what was accomplished by the Administration course of the Faculty of Management Sciences of Garanhuns (FAGA). To achieve this objective, specific work was done describing the evolution of business courses in Brazil, reporting on the implementation of FAGA's business course, identifying the professional profile intended by the course and reporting the research results. The study made use of the monographic procedure method. We used a questionnaire with indicators based on the MEC Undergraduate Course Evaluation Instrument, applied online, among 282 graduates of the FAGA Business Administration course, graduated between 2006 and 2016. It was concluded that the Management, despite its recent history, has been contributing to organizations when placed in the professional market qualified to operate in various areas. In turn, FAGA has been complying with what was proposed in its Pedagogical Political Project.

Author Biographies

Virginia Spinassé de Melo, Autarquia do Ensino Superior de Garanhuns (AESGA/FACIGA)

Mestra em Gestão do Desenvolvimento Local Sustentável na UPE/FCAP (2018). Possui graduação em COMUNICAÇÃO SOCIAL pela Universidade Federal de Pernambuco (1979) e graduação em ADMINISTRAÇÃO pela UNIVERSIDADE LUTERANA DO BRASIL (2014). Atualmente é professora concursada - AUTARQUIA DE ENSINO SUPERIOR DE GARANHUNS, tendo atuado como professora visitante no pós-graduação (especialização) do CESMAC e como coordenadora dos cursos de pós-graduação (especialização) da AUTARQUIA DE ENSINO SUPERIOR DE GARANHUNS. Tem experiência na área de Administração, atuando principalmente em gestão de pessoas e comunicação organizacional.

Ricardo Severino de Oliveira, Autarquia do Ensino Superior de Garanhuns (AESGA/FACIGA)

Mestre em Gestão e Políticas Ambientais pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professor da Autarquia do Ensino Superior de Garanhuns (AESGA).

Kaique Dias Bento, Universidade Mackenzie

Doutorando em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Mestre em Gestão do Desenvolvimento Local Sustentável na Universidade de Pernambuco (UPE). Professor da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE/UACSA).

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Published

2019-10-28