Recontextualization of discourses on language in curricular directives for foreign language education

Betyna Faccin Preischardt

Resumo


The aim of this paper is to discuss the process of recontextualization
of discourses within language teaching in the school context. I examined how
the concept ‘language’ is recontextualized in four Curricular Directives (CDs):
Parâmetros Curriculares Nacionais – Ensino Fundamental (PCN), Parâmetros Curriculares
Nacionais – Ensino Médio (PCNEM); Orientações Curriculares Nacionais
(OCNEM) and Lições do Rio Grande (LRG). The results show there are more
definitions of ‘language’ in PCN and PCNEM than in OCNEM and LRG. The
qualitative analysis indicates CDs recontextualize the contemporary debates
in Applied Linguistics, because most of the occurrences are related to ‘social
practice’ or ‘social phenomenon’.


Texto completo:

PDF

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2017 Autor, concedendo à revista o direito à primeira publicação

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição - Não comercial - Sem derivações 4.0 Internacional.

ISSN:1984-7408

 

Licença Creative Commons
Esta revista possui trabalhos licenciados com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.