Nursing skills in emergency services

Amanda Ribeiro Mendonça, Gisella de Carvalho Queluci, Vinícius Rodrigues Souza, Suelem Frian Couto Dias, Juliane da Silveira Jasmim

Abstract


ABSTRACT

Objective: to analyze the competencies required by the nurse for the host with risk classification in the emergency services. Method: integrative review with search in the LILACS database, BDENF and in the SCIELO virtual library, of articles published between the years of 2013 to 2017, the scientific productions were submitted to the Thematic Analysis and presented in figure form. Results: 18 articles were selected that resulted in the categories "Nurses competencies in risk classification" and "Influencers of the WRC process". Conclusion: it is concluded that an effective strategy to reduce the gap in the professionals' unpreparedness and the fragility of the WRC flow is to invest in the training of nurses since graduation through situations-problems that approach the reality that will be experienced in care practice. Thus, the nurse will have the opportunity to develop the critical sense concomitant with the skills and abilities necessary for effective and resolute care. Descriptors: Enfermagem Nursing; User Embracement; Professional Competence; Nurses; Nursing; Research.

RESUMO

Objetivo: analisar as competências necessárias ao enfermeiro para o acolhimento com classificação de risco nos serviços de emergência. Método: revisão integrativa com busca na base de dados LILACS, BDENF e na biblioteca virtual SCIELO, de artigos publicados entre os anos de 2013 a 2017, as produções científicas foram submetidas à Análise Temática e apresentadas em forma de figura. Resultados: selecionaram-se 18 artigos que resultaram nas categorias “Competências do enfermeiro na classificação de risco” e “Influenciadores do processo de ACCR”.  Conclusão: conclui-se que uma estratégia eficaz para diminuir a lacuna do despreparo dos profissionais e a fragilidade do fluxo do ACCR é investir na formação do enfermeiro desde a graduação por meio de situações-problemas que o aproximem da realidade que será vivenciada na prática assistencial. Assim, o enfermeiro terá a oportunidade de desenvolver o senso crítico concomitante às competências e habilidades necessárias para um atendimento eficaz e resoluto. Descritores: Enfermagem em Emergência; Acolhimento; Competência Profissional; Enfermeiras e Enfermeiros; Enfermagem; Pesquisa.

RESUMEN

Objetivo: analizar las competencias necesarias al enfermero para la acogida con clasificación de riesgo en los servicios de emergencia. Método: la revisión integrativa con búsqueda en la base de datos LILACS, BDENF y en la biblioteca virtual SCIELO, de artículos publicados entre los años de 2013 a 2017, las producciones científicas fueron sometidas al Análisis Temático y presentadas en forma de figura. Resultados: se seleccionaron 18 artículos que resultaron en las categorías "Competencias del enfermero en la clasificación de riesgo" e "Influyentes del proceso de ACCR". Conclusión: se concluye que una estrategia eficaz para disminuir la falta de preparación de los profesionales y la fragilidad del flujo del ACCR es invertir en la formación del enfermero desde la graduación por medio de situaciones-problemas que lo aproximen a la realidad que será vivenciada en la práctica asistencial. Así, el enfermero tendrá la oportunidad de desarrollar el sentido crítico concomitante a las competencias y habilidades necesarias para una atención eficaz y resuelta. Descriptores: Enfermería de Urgencia; Acogimiento; Competencia Profesional; Enfermeros; Enfermería; Investigación.


Keywords


Enfermagem em Emergência; Acolhimento; Competência Profissional; Enfermeiras e Enfermeiros; Enfermagem; Pesquisa

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DOI: https://doi.org/10.5205/1981-8963-v12i10a237779p2816-2824-2018



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