Expanding the provision of public services based on digital transformation: a case study from the consumidor.gov portal

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2317-0115.2023.252804

Keywords:

digital transformation, consumer.gov, public service, digital Government, consumer law

Abstract

The   objective   of   this   article   is   to   understand   the   effects   of   digitaltransformation in expanding the supply of a public service, and user behavior in relationto services  provided  personally  and  virtually.  In  this  case,  it  focuses  on  understandingthe evolution of the provision of the Consumer Law Protection Service, carried out viabodies  that  are  part  of  the  National  Consumer Protection System  (SNDC). From  theresults  found,  it  can  be seen  that  the  digital  public service  of self-composition  ofproblems  in  consumer  relations, specifically  the  Consumer.gov Portal,  proved  to  beeffective,  although  it seems  to  democratize  and  make  it  easier  for  consumers  to  dealwith  their  misfortunes  consumerists,  thus  approaching  the  requirements  of  the studied concepts of Digital Transformation and Digital Government.

Author Biographies

Márcio de Freitas Mozini, Ministério da Justiça e Segurança Pública

Mestrando em Gestão Pública pela Universidade de Brasília

Rogerio Xavier Rocha, Ministério da Justiça e Segurança Pública

Mestrando em Gestão Pública pela Universidade de Brasília

Sergio Paulo Futer, Ministério da Justiça e Segurança Pública

Mestrando em Gestão Pública pela Universidade de Brasília

Thiago de Aquino Lima, Ministério da Justiça e Segurança Pública

Mestrando em Gestão Pública pela Universidade de Brasília

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Published

2023-04-14

Issue

Section

Artigos