ON THE DIFFICULTIES OF ACQUIRING MATHEMATICAL EXPERIENCE: Case rural education

Bernhelm BOOSS-BAVNBEK

Resumo


Based on a variety of philosophical approaches and my own work for decades in pure and applied mathematics teaching and research, I explain my view upon the basic difficulties of acquiring the “Mathematical Experience” (in the sense of P.J. Davis and R. Hersh 1981) and submit a list of claims how
these difficulties can and should be confronted.

 

SOBRE AS DIFICULDADES NA AQUISIÇÃO DA EXPERIÊNCIA MATEMÁTICA: Caso da educação rural

Resumo

Com base em diferentes abordagens teóricas e em meu próprio trabalho de ensino e pesquisa, que venho desenvolvendo por décadas, em Matemática Pura e Aplicada, explico meu ponto de vista sobre as dificuldades básicas de aquisição da “Experiência Matemática” no sentido atribuído por Davis e Hersh (1981) e apresento uma lista de afirmações sobre como essas dificuldades podem e devem ser confrontadas.


Palavras-chave


Content vs. Process; Difficulty and Naturality of Abstractions; Experience and Life Forms; Modeling and Common Sense; Chomsky-Davis-Kierkegaard-Marx-Peirce-Wittgenstein;Conteúdo vs Processo; Dificuldade e Naturalidade das Abstrações; Experiência e Formas;

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DOI: https://doi.org/10.36397/emteia.v5i1.2207

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ISSN 2177-9309

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