Aspirations and longings that motivated teachers to be with mathematical research in formation

Authors

  • Paulo Wichnoski Universidade Estadual do Oeste do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.36397/emteia.v9i3.238082

Keywords:

teacher training, mathematical research, qualitative research, phenomenology

Abstract

In this text I present results from a mathematics teacher training project inserted in the Mathematical Research paradigm. From a phenomenological standpoint, under the qualitative approach, I questioned the aspirations that  motivated  mathematics teachers to be-with Mathematical Research in the context of  the  formative  project,  with  the  intention  ofknowing  the  yearnings  and  the  pretensions  that motivated them to participate. It is possible to affirm that the insertion of the teachers in the scope of the project was motivated by the interests of initiation in research and of professional improvement of the  teaching  pedagogical  practice,  with  an  eminent  preoccupation  with  the  actions  directed  to  the classroom and with the teachingof mathematics.

Author Biography

Paulo Wichnoski, Universidade Estadual do Oeste do Paraná

Licenciado em matemática pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (2013). Mestre em Ensino pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná, Foz do Iguaçu (2016). Doutorando em Educação em Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná. Professor do Serviço Social da Indústria SESI - PR. Nas atividades de pesquisa dedica-se à Investigação Matemática na Educação Matemática e à formação de professores de matemática.

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Published

2018-12-28

How to Cite

Wichnoski, P. (2018). Aspirations and longings that motivated teachers to be with mathematical research in formation. Em Teia | Revista De Educação Matemática E Tecnológica Iberoamericana, 9(3). https://doi.org/10.36397/emteia.v9i3.238082

Issue

Section

ARTIGOS