A aula não é mais presencial, e agora? Tecnologias e experiências docentes em tempos de Covid-19

Authors

  • Keila Mendes dos Santos Universidade do Estado da Bahia; Universidade Federal de Alagoas

DOI:

https://doi.org/10.36397/emteia.v11i2.248131

Keywords:

pandemic, coronavirus, remote teaching, English language, challenges

Abstract

The coronavirus pandemic presented a new reality to the educational context with the transposition of face-to-face classes to non-face-to-face models in all levels of education. Inthe educational field, teachers  suddenly  found  themselves  adapting  their  practices,  which  highlighted  challenges  from different natures. Based on this context, the study proposed aims at investigating teachers’ educational experiences and their positions when they have to migrate their classes to remote teaching, observing the main problemsand the positive aspects in the teaching and learning process. This is a qualitative research, configured as a case study. The participants wereeightEnglish teachers from the basic education. The data were collected through a questionnaire created on Google forms andthe linksent to the participants via WhatsApp. The results show that,despite the challenges of the first impact with the new modality, mainly in the discovery and use of better resources, as well as problems involving teacher’s training, connection and students’ participation in classes, they have been gradually adapting to the new context.

Author Biography

Keila Mendes dos Santos, Universidade do Estado da Bahia; Universidade Federal de Alagoas

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação pela Universidade Federal de Alagoas, PPGE - UFAL. Professora assistente da Universidade do Estado da Bahia - UNEB. Mestra em Letras, Cultura, Educação e Linguagens pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - UESB.

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Published

2020-10-09

How to Cite

Santos, K. M. dos. (2020). A aula não é mais presencial, e agora? Tecnologias e experiências docentes em tempos de Covid-19. Em Teia | Revista De Educação Matemática E Tecnológica Iberoamericana, 11(2). https://doi.org/10.36397/emteia.v11i2.248131

Issue

Section

Educação e uso de tecnologias digitais no contexto da pandemia da Covid 19