The feedback use in educational digital games for teaching basic mathematical operations:an exploratory study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2177-9309.2021.248695

Keywords:

mobile phone, teaching, number, evaluation, elementary education

Abstract

The increasing use of Educational Digital Games(EDG) requires the need to assess their suitability for the educational context. Among the different elements that characterize educationaldigital games, which need to be considered in the assessment process, feedbackstands out for its direct relationship with learning performance. Thus, this study aimed to evaluate the use of feedbackin EDGs for teaching basic mathematical operations. Themethod was composed of four stages: evaluation method design, EDGs selection, evaluation method validation and EDGsevaluation. The feedbackevaluation process allowed to systematically define a set of criteria that, when applied to four EDGs, showed thatthe feedbackin these games do not follow the recommendations that would make them more effective for the learning.

Author Biographies

Edson dos Santos Cordeiro, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Paraná

 Professor Adjunto da Universidade Federal Tecnológica do Paraná no Curso de Licenciatura em Informática no câmpus Francisco Beltrão. Tem experiência na área de Ciência da Computação, com ênfase em Engenharia de Software. Atualmente desenvolve trabalhos na área de Educação por meio da produção de jogos educacionais digitais para pessoas com necessidades especiais.

Gustavo Yuji Sato, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Paraná

Mestre em Ciência da Computação

Nilcéia Aparecida Maciel Pinheiro, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Paraná

Doutora em Educação Científica e Tecnológica

Sani de Carvalho Rutz da Silva, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Paraná

Doutora em Ciência dos Materiais

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Published

2021-05-06

How to Cite

Cordeiro, E. dos S., Sato, G. Y., Pinheiro, N. A. M., & Silva, S. de C. R. da. (2021). The feedback use in educational digital games for teaching basic mathematical operations:an exploratory study. Em Teia | Revista De Educação Matemática E Tecnológica Iberoamericana, 12(1). https://doi.org/10.51359/2177-9309.2021.248695

Issue

Section

ARTIGOS