FORMAÇÃO DE PROFESSORES UNIVERSITÁRIOS NA ÁREA DE CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS NO ÂMBITO DA PÓS-GRADUAÇÃO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE SERGIPE
Abstract
In Brazil, university professors are trained through postgraduate courses. However, studies indicate that these courses are more aimed at training researchers. Therefore, in this article, we aim to analyze the aspect of teacher training in Postgraduate Programs in the area of Applied Social Sciences offered by the Federal University of Sergipe (UFS). We carried out qualitative research, based on documentary analysis. We identified that the main training strategy has been the Teaching Internship, generally mandatory only for scholarship holders. Therefore, it is necessary to awaken to the urgency of practical, but also theoretical, training initiatives that provide support so that master's and doctoral students can reflect in an informed way on their present and future teaching practices.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Nadielli Maria dos Santos GALVÃO, Henrique Nou SCHNEIDER

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DECLARAÇÃO DE DIREITO AUTORAL A proposta de publicação observa e atende a Lei de Direito Autoral n. 9610/98, a Lei nº 5.805/72, bem como os Acordos e Tratados Internacionais de Direito Autoral em vigor no Brasil, quais sejam: Convenção de Berna para a Proteção de Obras Literárias e Artísticas (Decreto Nº 75.699, DE 6 DE MAIO DE 1975), Convenção Universal sobre o Direito de Autor (Decreto Nº 76.905, de 24 DE DEZEMBRO DE 1975), e a Convenção Interamericana sobre os Direitos de Autor em Obras Literárias, Científicas e Artísticas (Decreto Nº 26.675, DE 18 DE MAIO DE 1949). Os direitos sobre as publicações nesta revista eletrônica pertencem ao(s) autor(es), com direitos de primeira publicação cedidos à Revista Políticas Públicas. Em virtude do caráter eletrônico da revista, os artigos são de uso gratuito em aplicações educacionais, sem fins comerciais e disponibilizados na Internet no site da revista, com livre acesso ao público geral.