Why teach theater at school?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2448-0215.2019.244384

Keywords:

theater pedagogy, theater, performance, engaged ar, political activism, education, art

Abstract

In this article, we try to argue, through a brief analysis of both history of theater and theater pedagogy, that the main function of theater teaching in the school scenario is the aesthetic-political education and that the scenic-representative arts are those that already by their nature can offer the development of their citizenship.

References

BARBOSA, Ana Mae. Arte-Educação no Brasil. 6ºed. São Paulo: Perspectiva, 2009.

GUÉNOUN, Denis. A Exibição das Palavras: uma ideia (política) do teatro. Rio de Janeiro: Teatro do pequeno Gesto, 2003

SAVIANI, Dermeval. Instituições Escolares: Conceito, História, Historiografia e Práticas. EDUFU: Cadernos de História da Educação - nº. 4 - jan./dez. 2005, pp 27 – 33.

SHAKESPEARE, William. Hamlet. São Paulo: Disal,2005 Ed. Adaptada bilíngue. Trad. John Milton, Marilise Rezende Bertin.

BRASIL. Senado Federal. Lei inclui artes visuais, dança, música e teatro no currículo da educação básica. Agência do Senado: Brasília, 2016. In: https:// www12.senado.leg.br/noticias/materias/2016/05/03/lei-inclui-artes-visuais-danca-musica-e-teatro-no-curriculo-da-educacao-basica . Consulta em 27 de agosto de 2018.

Published

2020-03-18