School management as a specialty area: an analysis on the theoretical-methodological way of terminolog

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2359-1382.2021.250180

Keywords:

school management; terminology; specialty area

Abstract

Based on the assumption that School Management appears as a space in which important and representative terms circulate, we aim in this study to discuss the characteristics that imprint on this field of study the specificities of a specialized area. For this, we allude to the precepts of Terminology (CABRÉ, 2005) and turn to the positions defended by Lück (2009) and Libâneo (2001) about the area. Methodologically, the research is configured in qualitative, with bibliographic basis and, as a result, we point out that, although linked to Educational Management has its own characteristics and a specific terminological repertoire circulates in this field. The approaches dealt with in this article give rise to future work that aims to systematize and organize the terminology of the area, with the aim of assisting students, researches and professionals who need to use the repertoire in their daily lives.

Author Biographies

Claudiuscia Mendes do Carmo, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UFRN)

Possui graduação em Letras Português/Inglês pela Universidade Estadual do Ceará e Especialização em Ensino da Língua Inglesa, Gestão Escolar e Gestão Pública Municipal. Atualmente é mestranda do Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, na linha de pesquisa Texto e Construção de Sentidos. É professora efetiva da Rede Estadual de Ensino do Ceará, exercendo atualmente a função de Coordenadora Escolar na Escola Estadual de Educação Profissional Rita Matos Luna, no município de Jucás-CE.

Edmar Peixoto de Lima, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UFRN)

Doutora em Linguística Aplicada. Professora do Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGL), da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN). Líder do grupo de pesquisa em Linguística e Literatura (GPELL).

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Published

2021-06-28

Issue

Section

Artigos