Direct Money at School Program: Evidence of Basic Education in the Northeast

Authors

Keywords:

public policies, educational policy, education financing, direct money at school program (PDDE)

Abstract

This article sought to analyze the Dinheiro Direto na Escola Program (PDDE) in the Northeast region,
under two dimensions: i) The descriptive pattern of execution of the PDDE in the Northeast region
over the period from 2014 to 2021; ii) Academic production on the Program in Higher Education
Institutions (HEI) in the selected region, from 2005 to 2021. A methodological design of descriptive
and comparative evaluation was used, seeking to contribute to studies on the evaluation of
educational government programs. The empirical research findings suggest that, although the
program is consolidated in Northeastern schools, there is a need to update the values passed on and
greater insertion in the production of knowledge about the PDDE. It is believed that studies of this
nature can help refine this research agenda and carry out future work with different methodological
approaches.

Author Biographies

Cletiane Medeiros Costa de Araújo

Doutora e mestre em Ciência Política pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professora substituta do Departamento de Gestão Pública da Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

Ítalo Fittipaldi

Doutor e mestre em Ciência Política pela UFPE. Professor permanente dos Programas de Pós-Graduação em Ciência Política e Relações Internacionais e do Programa de Pós-Graduação em Gestão Pública e Cooperação Internacional da UFPB.

Saulo Felipe Costa

Doutor e mestre em Ciência Política pela UFPE. Professor colaborador do Programa de Pós-Graduação em Ciência Política e Relações Internacionais da UFPB. Pesquisador PNPD no Programa de Pós-Graduação em Relações Internacionais da Universidade Estadual da Paraíba (UEPB).

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Published

2024-12-05