Callai, Helena Copetti. A formação do profissional da geografia. Ijuí, RS: editora unijuí, 1999
DOI:
https://doi.org/10.51359/2594-9616.2022.253734Keywords:
Ensino de Geografia, Formação de professores, InterdisciplinaridadeAbstract
O livro foi apresentando pela Associação dos Geógrafos Brasileiros- Seção Porto Alegre (AGB-PA), na qual a autora traz algumas discussões em relação ao ensinar-aprender-lecionar Geografia. Em que destaca como ela diz uma temida da distância teoria-prática, em seguia provoca o leitor em relações a suas ideias semeando perguntas, duvidas, saudáveis aos companheiros de ensino, em outro momento traz uma discussão em afinidade a prática profissional, levando ao leitor a pensar como de fato essa prática tem sido exercida. Será de que forma esses aulas tem sido ministradas? Será que apenas o professor da conteúdo? Esses são alguns questionamentos da autora.
References
CALLAI, H. C. A formação do profissional da Geografia. Ijuí, RS: Editora Unijuí, 1999.
Downloads
Published
2022-08-19
How to Cite
Silva, F. P. da, & Sousa, R. A. D. de. (2022). Callai, Helena Copetti. A formação do profissional da geografia. Ijuí, RS: editora unijuí, 1999. Revista Ensino De Geografia (Recife), 5(2), 226–233. https://doi.org/10.51359/2594-9616.2022.253734
Issue
Section
Resenhas
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the REVISTA ENSINO DE GEOGRAFIA (RECIFE) right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial International 4.0 (CC BY-NC) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.