Playful practices in the teaching of physical education: an experience report in the High School of Colégio de Aplicação from Universidade Federal de Pernambuco

Authors

  • Iago de Santana Perrusi Universidade Federal de Pernambuco
  • Igor Marcelo Martins de Souza Universidade Federal de Pernambuco
  • Isis Tavares da Silva Lovera Universidade Federal de Pernambuco.
  • Rebeca Emerenciano Maranhão de Melo Colégio Aplicação da Universidade Federal de Pernambuco

Keywords:

Playful, Physical Education, Learning

Abstract

This study is characterized by an experience report made from the discipline of Playful Practices, from the Physical
Education Degree course at Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), which had a school intervention as its
final work. This study aimed to introduce students to the experience of modalities that are not common in the
school environment, to provide greater participation and interaction through playful practices. In this context, the
study is going to show the importance of developing playful activities in school physical education classes. Besides
that, we evaluated how it helps in the socialization and participation of students. The intervention was performed
at Colégio Aplicação da UFPE, where we worked with classes from the third year of high school. We conclude
that the practice of recreational activities in the school environment is extremely important for students, generating a greater interest of students in participating and cooperating in classes and enabling a favorable environment for the teaching-learning process.

Author Biographies

Iago de Santana Perrusi, Universidade Federal de Pernambuco

Estudante do curso de graduação em Educação Física - Licenciatura, na Universidade Federal de Pernambuco.

Igor Marcelo Martins de Souza, Universidade Federal de Pernambuco

Estudante do curso de graduação em Educação Física - Licenciatura, na Universidade Federal de Pernambuco.

Isis Tavares da Silva Lovera, Universidade Federal de Pernambuco.

Graduada em Educação Física pela Universidade Federal de Pernambuco (2009) e Mestrado em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco (2012). Doutora em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco (2019). Docente/pesquisadora do Colégio Aplicação da Universidade Federal de Pernambuco.

Rebeca Emerenciano Maranhão de Melo, Colégio Aplicação da Universidade Federal de Pernambuco

Estudante do curso de graduação em Educação Física - Licenciatura, na Universidade Federal de Pernambuco.

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Published

2020-12-22