Aspectos (não)contribuintes do Pibid para a formação docente de graduandos em Letras Inglês: um estudo de caso

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2175-294x.2019.241324

Keywords:

Pibid, teacher training, teaching action and reflection.

Abstract

This paper  investigates,  through the  qualitative  analysis  of questionnaires  and experience reports, how participatingin Pibid have modified teacher education of UFG-REJ English Language and Literature undergraduates, as well as to analyze whether the subproject goals were achieved and to reflect on scholars’ impressions towards their experiences. The data indicate substantial contributionsto teacher training, such as reinforcement of theory/practice articulationandopportunity to  experienceand reflect  on  public  educational  context. Nevertheless, a  lack  of  didactic-pedagogical  guidelines  prior  to  the  first  contact  with  the classroom was identified as a non-contributing aspect, leading to demotivating feelings.

Author Biography

Joel Victor Reis Lisboa, Universidade Federal de Uberlândia (UFU)

Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Uberlândia (PPGEL/UFU). Graduado em Letras Inglês pela Universidade Federal de Goiás-Regional Jataí (UFG-REJ).

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Published

2019-12-31

How to Cite

Lisboa, J. V. R. (2019). Aspectos (não)contribuintes do Pibid para a formação docente de graduandos em Letras Inglês: um estudo de caso. Revista Investigações, 32(2), 207–227. https://doi.org/10.51359/2175-294x.2019.241324

Issue

Section

Artigo - Linguística (seção livre)

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