Estudo longitudinal da aquisição fonológica de criança com Síndrome de Down

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51359/2175-294x.2020.241765

Keywords:

phonological acquisition, down's syndrome, longitudinal study.

Abstract

This paper analyzes the acquisition of speech of children with Down's syndrome in a longitudinal study in order to follow individual developmental characteristics. The research considers repair strategies in the acquisition and is supported by Models Based on the Use (BYBEE, 2001, 2010). It is a case study with a child, involving periodic recordings from his 5 months to his 2 years old. The analysis pointed to a gradual sound acquisition, with the effect of frequency effects, on the preferential production of earlier consonant sounds and the consonant-vowel syllabic type.

Author Biographies

Jóice de Oliveira Ferreira, Universidade Federal de Lavras

Mestranda no Programa de Pós-Graduação de Letras do Departamento de Estudos da Linguagem da Universidade Federal de Lavras - Área de concentração:  ESTUDOS ANALÍTICO-DESCRITIVOS DE LINGUA/LINGUAGEM E SUAS TECNOLOGIAS. (2019-2020)

Raquel Márcia Fontes Martins, Universidade Federal de Lavras - UFLA

Professora das áreas de Linguística e Língua Portuguesa, do curso de letras do Departamento de Estudos da Linguagem da Universidade Federal de Lavras

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Published

2020-06-29

How to Cite

Ferreira, J. de O., & Martins, R. M. F. (2020). Estudo longitudinal da aquisição fonológica de criança com Síndrome de Down. Revista Investigações, 33(2). https://doi.org/10.51359/2175-294x.2020.241765

Issue

Section

Artigo - Linguística (seção livre)

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