O NOVO NORMAL E A CONSTITUIÇÃO DOS INDIVÍDUOS:TRILHANDO CAMINHOS DE VIVÊNCIAS E SIGNIFICAÇÕES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n24.p177-195

Keywords:

narrativas, relação eu-outro, novo normal

Abstract

This writing aims to understand the experiences brought by the pandemic, with the arrival of the new normal, through the answers-narratives of an activity offered to the group of students enrolled in the Pedagogy course in a private university in the interior of the state of São Paulo. This activity was conceived from another narrative, proposed to master's and doctoral students from the same private university, who were doing their Teaching Internship in different classes of the undergraduate course, and who were encouraged by the teacher responsible for the subject of Internship to report their experiences as interns. The study was based on a qualitative approach and from a cultural-historical perspective. As a result, we are able to perceive and reflect on the different nuances of the impact that the new normal brought to the everyday life and to the development of individuals' selves, altering experiences and meanings. The analysis of the answers-narratives, despite the particularities of each one, evidenced the importance of the relationships of the selfother to strengthen our existence; when we recognize ourselves in the other, we see ourselves as belonging and active in the environment in which we are inserted.

Author Biographies

Daniela Dias dos Anjos, Universidade São Francisco

Orientadora. Possui graduação em Pedagogia, mestrado e doutorado em Educação, pela Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Atualmente é docente do Programa de Pós-graduação Stricto Sensu em Educação da Universidade São Francisco (USF), e atua na linha de pesquisa: Formação de Professores, Trabalho Docente e Práticas Educativas.

Karine Maria Heidemann, Universidade São Francisco

Mestre em educação pela Universidade Metodista de Piracicaba com ênfase em práticas pedagógicas, 2012. Doutoranda em Educação pela Universidade São Francisco.

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Published

2024-05-16

How to Cite

Lolli de Oliveira, G., Dias dos Anjos, D., & Heidemann, K. M. (2024). O NOVO NORMAL E A CONSTITUIÇÃO DOS INDIVÍDUOS:TRILHANDO CAMINHOS DE VIVÊNCIAS E SIGNIFICAÇÕES. Revista Debates Insubmissos, 7(24), 177–195. https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n24.p177-195

Issue

Section

DOSSIÊ: Educação cidadã para uma promoção da saúde emancipatória.

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