Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Perspectiva Filosófica
  • Current
  • All editions
  • Notícias
  • About
    • Contact
    • Privacy Statement
    • Editorial Team
    • Publishers gallery
    • Open Access
    • About the Journal
    • Submissions
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 No. 2 (2012): Filosofia: construindo os caminhos do ensinar e do aprender

Vol. 38 No. 2 (2012): Filosofia: construindo os caminhos do ensinar e do aprender

Published: 2013-11-11

Editorial

  • Apresentação

    Junot Cornélio Matos
    • PDF (Português (Brasil))

Eixo Temático

  • Formação e ensino de Filosofia

    Celso João Carmitani
    • PDF (Português (Brasil))
  • A teoria do agir comunicativo e os processos de aprendizagem

    Anderson de Alencar Menezes
    • PDF (Português (Brasil))
  • Philosophy as praxis and the philosophy teaching: relevance and dispensability of philosophical tradition

    Daniel Pansarelli
    • PDF (Português (Brasil))
  • Teoria Educacional e Filosofia à luz da abordagem hermenêutico-fenomenológica de Otto Friedrich Bollnow

    Ezir George Silva, Ferdinand Röhr
    • PDF (Português (Brasil))
  • Alteridade e educação em Levinas

    José Tadeu Batista de Souza
    • PDF (Português (Brasil))
  • Filosofia, responsabilidade e educação em Enrique Dussel

    José Vicente Medeiros da Silva
    • PDF (Português (Brasil))

Artigos Variados

  • A crítica de Kripke às teorias descritivistas de nomeação

    Cícero Antônio Cavalcante Barroso
    • PDF (Português (Brasil))
  • Hierarquia, complexidade e coesão: a vontade de poder como multiplicidade e as suas possíveis combinações

    Mariana Lins Costa
    • PDF (Português (Brasil))

Traduções

  • A distinção entre nomes próprios conotativos e não conotativos

    Rodrigo Jungmann de Castro
    • PDF (Português (Brasil))

Language

  • Português (Brasil)
  • English
  • Español (España)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Make a Submission

Make a Submission

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

This is an open access journal. This means that all content is freely available to the users or their institution. Users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search, and link to the full texts of articles or use them for any other lawful purpose without having to ask permission from publishers or authors.

This journal is updated by the Pro-Rectory of Research and Innovation of the Federal University of Pernambuco (PROPESQI), through the Institutional Support Program for UFPE Journals.

Licença Creative Commons

This Journal is licensed under a License Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

This journal is open access and distributed under the terms of the Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional

The Philosophical Perspective is currently indexed by Diretório de políticas editoriais das revistas científicas brasileiras, by Sumário.org (Sumários de Revistas Brasileiras), by  Google Scholar,  by REDIB,  DOAJ, LATINDEX, ERIHPLUS, and Philosopher's.

 

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.