Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Edições Anteriores
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 25 (2024): Maio/Agosto
Vol. 7 No. 25 (2024): Maio/Agosto
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25
Published:
2024-09-25
Editorial
EDITORIAL
Allene Carvalho Lage
0-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p0-9
EDITORIAL INTERNACIONAL: VIVER ENTRE RUÍNAS: A CONDIÇÃO HUMANA ABISSAL
RUBEM VIANA DE CARVALHO
10-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p10-17
Artigos Livres
(IN)VISIBILITIES:
ANALYSIS OF VIOLENCE AGAINST WOMEN NOTIFICATIONS THROUGH THE INFORMATION SYSTEM FOR NOTIFIABLE DISEASES (SINAN) DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Kátia Alexsandra dos Santos, Paula Marques da Silva, Juliane Nunes Jose
18-47
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p18-47
A AVALIAÇÃO ESCOLAR EM UMA PERSPECTIVA DEMOCRÁTICA DE EDUCAÇÃO
Vera Regina Souza dos Santos, Tereza Souto Maior Barreto
48-66
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p48-66
PERFORMATIVITY, EDUCATIONAL ASSESSMENT AND TEACHING WORK:
reflections on Stephen Ball’s theoretical model and SPAECE
Francisca Rejane Bezerra Andrade, Antônia Rafaela da Cruz Costa
67-90
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p67-90
AÇÃO CULTURAL PARA LIBERTAÇÃO: OS ERROS METODOLÓGICOS EVIDENCIADOS PELO FILME “O POÇO”
Marcos Orso da Fonseca, Michel Corci Batista
91-117
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p91-117
DOSSIÊ: Educação e espiritualidades: práticas, poiésis e reinvenções utópicas para a trans/formação humana
APRESENTAÇÃO DO DOSSIÊ - EDUCAÇÃO E ESPIRITUALIDADES: PRÁTICAS, POIÉSIS E REINVENÇÕES UTÓPICAS PARA A (TRANS)FORMAÇÃO HUMANA
Aurino Lima Ferreira, Djailton Pereira da Cunha, Nadja Maria Acioly-Régnier, José Diêgo Leite Santana
118-122
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p118-122
PHILOSOPHICAL-SPIRITUAL EXERCISES TO UNEDUCATE AND LIVE WELL: inhabit [im]possible worlds.
inhabit [im]possible worlds.
JOSÉ DIÊGO LEITE SANTANA, Luís Lucas Dantas da Silva
123-144
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p123-144
WRITELIVING TO HAUNT THE COLONIALITY OF POWER IN THE PENITENTIARY SYSTEM
Erbs Cintra de Souza Gomes, Dayvison Herbety Araújo Amaral
145-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p145-162
THE ENCANTMENT OF THE TRADITION OF BAQUE SOLTO AND THE TRANS-FORMATION OF THE PLAYING BEING: REINVENTIONS IN EDUCATION
Arthur Silva de Andrade
163-183
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p163-183
EDUCATION AND ANCESTRALITY:
INITIAL REFLECTIONS TO THINK ABOUT CONSTRUCTS OF AN ANCESTRAL PEDAGOGY
Otávio Augusto Chaves
184-211
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p184-211
Português
Portugues
Florencio Reverendo Anton Neto, Dora Incontri, Hugo Saba Pereira Cardoso
112-233
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p112-233
Pautas Insubmissas
EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS NO MUNICÍPIO LUBANGO- HUÍLA-ANGOLA: UMA ANÁLISE INTERSECCIONAL.
Felizbela Kuyela Alberto Miranda
234-249
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p234-249
ENSAIO: PESQUISA ATIVISTA E A QUESTÃO INSURGENTE DA LGBTFOBIA
FILIPE ANTONIO FERREIRA DA SILVA
250-253
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p250-253
Notes on Conceptions of Education in Marx and Gramsci
Mauro Sérgio Santos da Silva
254-267
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p254-267
ART AND CULTURE OUTSKIRTS:
HEALTH AND SPIRITUALITY IN COMMUNITY LEARNING.
Michel Yakini-Iman
268-288
PDF (Português (Brasil))
ABERTURAS E POSSIBILIDADES DA ESCRITA ACADÊMICA: EXPERIMENTAÇÕES, VIVÊNCIAS E AFETOS
Maurício João Vieira Filho
289-304
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.32359/debin2024.v7.n25.p289-304
Language
Français (Canada)
Français (France)
Deutsch
Italiano
Português (Brasil)
Español (España)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians