Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2014): Educação do Campo: contribuições da Educação Matemática e da Tecnológica
Vol. 5 No. 1 (2014): Educação do Campo: contribuições da Educação Matemática e da Tecnológica
Published:
2014-06-12
EDITORIAL
EDITORIAL V.5, N.1 - EDUCAÇÃO DO CAMPO: CONTRIBUIÇÕES DA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA E DA TECNOLÓGICA
Carlos Eduardo Ferreira MONTEIRO, Liliane CARVALHO
ENG (Português (Brasil))
PT (Português (Brasil))
ENSAIOS TEÓRICOS (Edição Temática)
mathematics education and field education: a possible curricular integration with educational technologies
Vitor de Moraes
PDF (Português (Brasil))
Interlocutions between rural education and ethnomathematics
Claudia Glavam Duarte
PDF (Português (Brasil))
On the difficulties of acquiring mathematical experience: Case rural education
Bernhelm Booss-Bavnbek
PDF (Português (Brasil))
ARTIGOS - EDIÇÃO TEMÁTICA - HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA
Mathematics for beyond of teaching and learning of rules: Everyday life and experience of rural workers
Platiny Marinho dos Santos, Simone Cabral Marinho dos Santos, Maria Natividade Marinho Câmara
PDF (Português (Brasil))
The relationships established between field daily life and mathematics class: analysis of scientific production in 10 editions of the national conference on mathematics education
Línlya Natássia Sachs Camerlengo de Barbosa, Diego Fogaça Carvalho, Henrique Rizek Elias
PDF (Português (Brasil))
Technologies in a field public school: an educational challenge
Daniela Pedra Mattos
PDF (Português (Brasil))
Communitarian mathematics education: walking into boundaries
Monica Mesquista, Alexandre Pais, Karen François
PDF (Português (Brasil))
How to translate the way of donkeyon a theorem in action: analysis of situations of mathematical knowledge contextualized in light of the theory of conceptual fields
Nadja Maria Acioly-Régnier
PDF (Português (Brasil))
Teaching statistics in field schools: contributions of teaching through the reality of learners of a 6th grade of elementary school
Luciana Boemer Cesar Pereira, Guataçara Santos Junior
PDF (Português (Brasil))
Mathematics education in rural australia: issues for equity and success
Robyn Jorgensen, Tom Lowrie
PDF (Português (Brasil))
The curriculum of mathematics in youth and adult education of guarani people
Gabriela dos Santos Barbosa, Sandra Maria Pinto Magina
PDF (Português (Brasil))
Solidarity in the employment context: numeracy practices as tactics of resistance of rural students of EJA
Valdenice Leitao da Silva, Maria da Conceição Ferreira Reis Fonseca
PDF (Português (Brasil))
An overview of the mathematics teacher classes from schools of paraiba semiarid region (br)
Marcus Bessa de Menezes
PDF (Português (Brasil))
Language
Deutsch
Italiano
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Make a Submission
Make a Submission
Indexadores
DOI
Arquivamento