Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 3 (2020)
Vol. 11 No. 3 (2020)
Published:
2020-11-08
ARTIGOS
Contributions of a reflective group for continuous training of teachers who teach mathematics in the initial years: reports and results of a distinguished proposal
Sandro Amorim de Souza, Silvia Maria de Aguiar Isaia, Greice Scremin
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36397/emteia.v11i3.242183
De "vilão" a "mocinho": a resolução de problemas como caminho alternativo para o incremento das crenças de autoeficácia de estudantes do sexto ano do Ensino Fundamental
Cristian Quintão Assis, Edmilson Minoru Torisu, Marger da Conceição Ventura Viana
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36397/emteia.v11i3.244042
A look at exponential function conceptualization stemming from a mathematical modeling activity
Kleber Luciano Niro, Lilian Akemi Kato
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36397/emteia.v11i3.243990
GeoGebra as a tool for teaching trigonometric functions in high school: a case study at IFMT campus Cuiabá
Carlos Carlão Pereira do Nascimento, Maria Madalena Dullius, André Krindges
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36397/emteia.v11i3.244217
undamental Calculus Theorem:a historical analysis and application of the integral concept
Natália Oliveira Nascimento, Rogério Fernando Pires
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.244730
Educação matemática e suas articulações com a tecnociência: um estudo do currículo escolar do ensino técnico agrícola
Neila de Toledo e Toledo
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.244411
Mediação pedagógica e letramentos digitais: o processo educomunicativo de mensagens interclasses
Simone Rodrigues Melo, Marcelo Sabbatini
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.246052
The teaching of mathematics to students with intellectual disabilities under the brazilian research lens
Neusa Eliana Wollmann Tabaka, Fábio Alexandre Borges, Everton José Goldoni Estevam
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.246396
Algebra teaching in the first years of fundamental education:A reflection on BNCCand the municipal curriculum
Cintia Aparecida Bento dos Santos, Eder Anelli da Silva
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.248057
A reflection of texts drawn up by children's educationteachers on Early Algebra
Ana Virginia de Almeida Luna, Vera Lucia Merlini, Vanessa Nascimento da Silva
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.247380
Scientific production in licensing: a descriptive analysis of UNIFAP Mathematics course conclusion papers
João Socorro Pinheiro Ferreira, Cleonaia Silva Alfaia
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.244487
Percepção das pessoas da terceira idade: habilidades e uso das tecnologias digitais
Maria Amélia Silva, Thelma Panerai Alves
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.245407
Geometric transformation: opening to constitution of a dynamicgeometry
José Milton Lopes Pinheiro, Giovana Alves, Juscimar da Silva Araújo
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.245465
Plannings and MathematicsLessons from the Perspective of Complexity Theory:order, disorder and interaction
Lênio Fernandes Levy
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51359/2177-9309.2020.244794
Language
Deutsch
Italiano
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Make a Submission
Make a Submission
Indexadores
DOI
Arquivamento